- Home
- Huur opzeggen zorgwoning
Huur opzeggen zorgwoning
U wilt de huur opzeggen?
Wilt u uw huur opzeggen? Wanneer u van plan bent te verhuizen, moet u de huur van uw huidige woning minstens één maand van tevoren opzeggen. Dit kan op iedere willekeurige dag van de maand. Maak hiervoor gebruik van het opzegformulier.
Indien u gehuwd bent of indien de huurovereenkomst tevens op naam van uw partner is gesteld, dient deze huuropzegging door beiden te zijn ondertekend.
Regelt u als nabestaande de huuropzegging dan geldt er geen minimale opzegtermijn. Neem in dat geval contact met ons op om de huurhuurbeëindiging met ons te bespreken. Wel vragen wij u om met het opzegformulier een kopie van de overlijdensakte mee te sturen
U kunt het opzegformulier vervolgens per post versturen of mailen naar zorgvastgoed@hoekstravastgoedbeheer.nl . U krijgt van ons een automatisch bericht van ontvangst.
Inspectie van uw huurwoning
Na het opzeggen van uw woning zal er een voor- en een eindinspectie door één van onze medewerkers plaatsvinden. Na uw opzegging informeren wij u over het moment waarop onze inspecteur bij u langskomt. Meer informatie vindt u in onze brochure.
Op zoek naar een nieuwe huurder
Wanneer u de huur heeft opgezegd, gaan we op zoek naar een nieuwe huurder. Wanneer een belangstellende zich meldt, is het logisch dat deze eerst de woning wil bekijken. Daarom ontvangt deze van ons uw telefoonnummer, zodat met u een afspraak kan worden gemaakt voor een bezichtiging. Alleen belangstellenden die aan de voorwaarden voldoen ontvangen van ons deze informatie.
Ook al doen we er alles aan om de juiste huurder voor uw huidige woning te vinden, wij kunnen natuurlijk niet garanderen dat dit al bij de eerste bezichtiging het geval is. Houd daarom rekening met meerdere bezichtigingen.
Overname
Als (contactpersoon namens de) vertrekkende huurder wilt u waarschijnlijk met de nieuwe huurder afspraken maken over de overname van bijvoorbeeld zonwering, gordijnen of vloerbedekking. Als de nieuwe huurder tijdig bekend is, vragen wij deze contact met u op te nemen. Leg de afspraken die u met elkaar maakt schriftelijk vast op het overnameformulier. Hierop vermeldt u alle zaken die worden overgenomen, ongeacht of u hier een vergoeding voor ontvangt of niet. De overnamestaat moet u beiden ondertekenen. Deze levert u het tegelijk met de sleutels bij ons in.